Jedną z unikalnych cech barier A-Safe jest ich elastyczność. Dzięki specjalnej strukturze z pamięcią kształtu, bariery uginają się pod obciążeniem pochodzącym od uderzających pojazdów, a następnie powracają do pierwotnej postaci. Jest to cecha z której wynikają kolejne korzyści.

 

Elastyczność

Bariery A-Safe wykonane są z materiału Memaplex, który został opracowany i opatentowany przez A-Safe. Jest on mieszanką
ośmiu składników (elastycznych poliolefin z domieszką gumy), które zapewniają wysoką wytrzymałość, elastyczność i właściwości
absorpcyjne. Podczas procesu produkcyjnego struktura molekularna składników tworzywa ulega reorientacji i przekształca się w łańcuch prosty, co czyni tworzywo Memaplex mocnym i elastycznym.

 

Odporność na korozję

Bariery wykonane są z tworzywa barwionego w masie, zatem ewentualne zarysowania i otarcia są niewidoczne. Tworzywo
sztuczne, z którego wykonane są bariery A-Safe, jest odporne na promienie UV, co umożliwia ich stosowanie na zewnątrz budynków. Bariery nie korodują i nie wymagają malowania.

 

Szczelność

System barier elastycznych A-Safe jest powszechnie stosowany w produkcji żywności, gdzie barierom stawiane są bardzo wysokie
wymagania higieniczne. 100% szczelność uniemożliwia wnikanie zanieczyszczeń do wnętrza bariery.

 

Chronione mocowania

Stalowe podstawy słupków barier A-Safe mocowane są do podłoża za pomocą śrub z łbami stożkowymi. Takie rozwiązanie eliminuje
możliwość uszkodzenia śrub mimo wielokrotnego najeżdżania na mocowanie i zapobiega niszczeniu opon wózków widłowych.

 

Ochrona podłoża

System A-Safe amortyzuje uderzenie pojazdu i zapobiega dalszemu zniszczeniu bariery. Tylko 20% siły uderzenia jest przekazywane na posadzkę betonową. Pozostała część siły uderzenia jest transferowana w inne miejsca bariery, nie powodując zniszczenia posadzki. Uderzona przez pojazd sztywna bariera stalowa wygina się i przenosi 100% siły uderzenia na posadzkę. W konsekwencji ostaje z niej wyrwana, powodując kosztowne w naprawie uszkodzenia, zaś sama bariera wymaga wymiany na nową.

 

Efektywność kosztowa

Ponieważ bariery A-Safe są elastyczne i absorbują energię uderzenia, uszkodzenia posadzek betonowych występują bardzomsporadycznie. Długoterminowe korzyści wynikające z braku konieczności remontu posadzek są ogromne. Port lotniczy Gatwick (UK) wydawał rocznie 100 000 GBP na naprawy posadzek i barier w północnej i południowej hali odbioru bagażu. Po zabudowaniu barier A-Safe koszty napraw posadzek zostały zredukowane do 3 000 GBP w okresie pięciu lat.

 testy barier ochronnych

Testy

Bariery A-Safe są wszechstronnie testowane i znacznie przewyższają poziom wymagań obowiązujących na całym świecie. Zarówno bariery jak i wyposażenie służące do testowania barier w laboratorium wewnątrzzakładowym posiadają certyfikat TÜV.

 bariery modulowe

Modułowa konstrukcja


Modułowa konstrukcja pozbawiona połączeń skręcanych i spawanych, daje ogromne możliwości w aranżacji skutecznego systemu ochrony. Wzajemne spasowanie elementów składowych oraz funkcje jakie pełnią, mają kluczowe znaczenie. Dzięki pełnej integracji elementów, system zapewnia łatwe zmiany w konfiguracji. Część barier A-Safe posiada elementy ruchome. Kołnierze obrotowe na słupkach odchylają kierunek siły uderzenia, dzięki czemu bariera przenosi znacznie mniejsze obciążenie.

 


MASZ PYTANIA? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI >>